Cloudsuite Basis

Onafhankelijk hoe de omgeving is opgebouwd, de cloudsuite omgeving is altijd te bereiken via:

https://cloudsuite.spie-ict.nl/KLANTNAAM

Na het inloggen met je office 365 omgeving, kom je in de Cloudsuite pagina terecht.

Per klant kan dit verschillend, omdat het per wens is aan te passen qua knoppen en uiterlijk.

Basis mogelijkheden #

Er zijn wat verschillende manieren op te communiceren in Cloudsuite, hieronder laten we de meeste gebruikte opties zien.

E-Mail (cloudsuite mailclient) #

Dit is de algemene email client voor in Cloudsuite.
Bovenin staan alle standaard dingen die nodig zijn.
Van Links > rechts:

Nieuwe email maken. Deze verschijnt rechts in het beeld.
-Pagina vernieuwen (soms nodig om de nieuwe mail binnen te halen).
Allen Beantwoorden/Beantwoorden/Doorsturen > via pijltje er naast de keuze maken.
Verwijderen. Gooi een mail naar de prullenbak.
Verplaats naar. Kun je de mail naar een submap van de mailbox verplaatsen .
Markeer als (on)gelezen. Mailtje markeren als gelezen of als ongelezen
Vlag toevoegen. Zo kun je vlag je bij je mail zetten om aan te geven dat je daar nog mee bezig moet.

Map Aanmaken / hernoemen / verdwijderen. #

Als je met je rechtermuisknop op Postvak In druk, dan heb je de keuze om op “Nieuw” te drukken.
Hiermee maak je dan een nieuwe map aan in je postvak in.

Op de zelfde manier rechtermuisknop klikken, kun je de mappen ook hernoemen of vernieuwen.
Of nog een submap in die map te zetten.

Gedeelde Mailbox Toevoegen #

Als je een mailbox wilt toevoegen waar je rechten op hebt, dan kun op het oogje drukken.

Druk vervolgens op het plusje en vul daar het email adres is.
Letop: Je moet rechten hebben, anders werkt het niet. Indien je deze niet hebt, moeten deze eerst worden aangevraagd.

Nieuwe Mail #

Bij het maken van een nieuwe mail, kun ook bestanden toevoegen.
Vanuit de sharepoint omgeving of vanaf je lokale client.

Ook kun je vanaf de verkenner een bestand invoegen. Doormiddel van het bestand te slepen naar het mailtje. Mik dan op de knoppen zodat het onderstaande in beeld komt:

Ook kun je een handtekening instellen. Helaas is hier maar 1 mogelijk.
Onder handtekening vervolgens instellingen kun je hem instellen.
Vervolgens het vinkje “Persoonlijke Handtekening inschakelen” zorgt er voor dat bij nieuwe mailtjes/beantwoorden de handtekening automatisch word toegevoegd.

Ontvangen bijlages #

Bijlages in mailtjes kunnen rechtstreeks worden opgeslagen naar de gewenste locatie.
 

-Opslaan > dan word hij automatisch opgeslagen Documenten\Downloads in “Mijn Documenten”. En zijn dan online beschikbaar.
-Opslaan als > dan krijg je een popup om hem ergens in de bestand locaties op te slaan, zonder dat je hem lokaal hoeft op te slaan.

Outlook Webmail #

Soms heb je net wat meer opties nodig, en dan kun je op de knop rechtsboven drukken, ga naar Outlook.
Dit is de webversie van Outlook/Office365 van Microsoft

Hierbij een paar punten die waarvoor je de Outlook webmail moet gebruiken

Indien je een mailtje als bijlage wilt verzenden.
Als je een nieuw bericht doet, en vervolgens zoek je in de Postvak in (of andere map) het mailtje wat je mee sturen in de bijlage. Daar klik je op (in geklikt houden) en vervolgens slepen naar het bericht.
Als je het goed doet, krijg je het zo in het beeld te zien:

Agenda #

Hier kun je een klein overzicht zien wat je vandaag gepland hebt.
Door middel van het plusje kun je snel een nieuwe agendaitem maken.

Als je op calender drukt, dan kom je uit op de volledige agenda in Office 365.

Taken App / To-Do #

Het taken App combineerd meerdere onderdelen wat je in per onderdeel kan zien.

Waaronder taken of mailtjes met een vlagje. Om zo te kijken wat er nog moet gebeuren.
Je kunt wisselen door op het pijltje naast de naam te klikken.

Als je op TO-DO drukt, dan kom je uit op de volledige TO-DO lijst in Office 365.